HOLDTRÆNING:

Vil du øge performance?

På vores træningshold får du inspiration og vejledning til at maksimere din performance. Din krop er skabt til bevægelse. I en travl – og måske stillesiddende – hverdag kan det være svært at få trænet nok – og effektivt.

Kontakt os for at høre mere og tilmelde dig holdtræning hos Skoven311:

  • Yoga
    Mandage kl. 18.45-20.10: 
    STT; Soft Tissue Training er  generel træning med fokus på styrke, balance, stabilitet, smidighed og selvmassage. På dette hold får du viden om kroppen, sammenhænge mellem tanker og fysiologi samt kropslig bevidsthed. Effektivt for alle, men især for dig, som er usikker ift. hvad du kan træningsmæssigt hvis du har en fysisk skavank/diagnose.
    Mandage kl. 20.15-21.40:
    Rikke-yoga; blandede yoga-former, med ‘fysioterapeutisk viden og blik’ samt afspænding med hypnotisk/terapeutisk dybde.

    www.rikkehøpfner.dk

  • Yoga

 Håndværker Yoga – Yin Yoga for mænd – ingen smidige kvinder her

Torsdage kl 17.00-18.15 

Yin Yoga til MÆND – håndværker og andre mænd med stive kroppe….. Der er ingen ben på nakken her! Og ingen smidige kvinder, der laver    uforståelige stillinger. Ikke engang hende der underviser. Til gengæld kommer jeg med en erfaring af at have en krop der knap nok har       kunne bukke sig forover pga. stivhed grundet for meget arbejde.

 www.lindaclodpraestholm.com

Yoga for bikers & runners – Yin Yoga til den aktive krop

Torsdage kl 18.15-19.30

Hvorfor nu Yoga for Bikers & Runners ? Det korte svar: Fordi det virker ! … Har du nogle sinde kommet vraltende på arbejde dagen efter du har givet den gas til et løb eller på cyklen? Synes du det er mega fedt at suse gennem skoven, men er lidt betænkelig ved den ømhed du har i nakken dagene efter? Eller har du undret dig over hvorfor du kan have super trænede ben men stadig føler dig stiv i benene, har svært ved at gå i hug og rejse dig igen eller bare har mega tunge ben når du går op ad en trappe?

www.lindaclodpraestholm.com

  • Ryghold

 

 

  • Golftræning

Fra Torsdag d. 1/3 kl 13-14.30

Forberedelserne til sæsonen 2018 skal til at starte for alvor, hvis du skal gøre dig håb om at få fordel af det, når foråret melder sig op. Det tager tid at ændre de bevægemønstre, du plejer at lave, til nye og mere hensigtsmæssige mønstre

Hvis du ikke laver det rigtige golfsving, slår du ikke bare dårligere og mere upræcist. Du risikerer også at få en overbelastningsskade. Alt for mange golfspillere stopper, fordi de får ondt i knæene og/eller ryggen. I nogle klubber taler man om 40 %! Populært sagt slår mange, hvor de burde svinge. Det skyldes, at vi som voksne mennesker har vænnet kroppen til, at det er lettest at rotere i lænden og knæene. I det rigtige golfsving roterer du i hofte og øvre ryg.

Træningen er designet til at åbne op for de bevægelser, der er svære at lave, så du kan få et bedre og mere funktionelt rigtigt sving. Når svinget bliver mere afslappet, vil der være mindre stress på led og muskler, hvilket medfører færre smerter.

Træningen er for dig, der værdsætter at træne sammen med andre og bliver motiveret af dette. Holdene har maksimalt 10 deltagere for at være sikker på at få kigget på de individuelle behov, der måtte opstå undervejs.

  • Programmet henvender sig til golfspillere på de fleste niveauer og i alle aldre, der oplever at have udfordringer med stivhed eller smerter
  • Skadesforebyggelse er hovedformålet
  • Din form bliver bedre
  • Slaglængden øges via teknisk vejledning
  • Ud over det traditionelle udbytte ved fysisk træning, er målsætningen her også, at dit golfspil bliver forbedret
  • Du vil opleve, at du får mere power. Evnen til at lave en mere eksplosiv svingbevægelse giver dig de ekstra meter på fairway
  • Bedre stabilitet. Kroppens stabiliserende muskelkorset er fundamentet for at udvikle power og for at være stabil i svingbevægelse
  • Øget mobilitet. En bedre smidighed giver dig mulighed for at komme ud i golfsvingets yderpositioner

 

 

Er du klar til at få det bedre?

Og vil du gøre en indsats? Så kontakt os og kom i gang med et liv i bevægelse

4 + 13 =

Her finder du os

Gammel Hareskovvej 311 B, 3500 Værløse

Skoven311

Bus 165 kører fra Herlev til Hareskoven St.

S-tog linie A holder på Hareskoven St.

Fra stationen er der 200 m gang til klinikken.
Der er gratis parkering lige foran døren samt på vejene i kvarteret.